Marcinkevičius




Ministerija siūlo tikslinti, kiek nuo kazino nutolęs bendrovės pavadinimas būtų reklama

losimuFinansų ministerija iš esmės pritaria azartinių lošimų reklamos draudimui, tačiau siūlo Seime šiuo metu svarstomus ribojimus tobulinti – ji siūlo tiksliai nurodyti, kokiu atstumu nuo lošimų vietos nutolęs jų organizatorės pavadinimas jau būtų reklama.

„Teikiame tam tikrus techninio pobūdžio pasiūlymus, kurie tiesiog leis užtikrinti, jog praktikoje taikant nuostatas nekiltų kažkokių abejonių. Siūlome patikslinti kelias vietas tam, kad tie subjektai, kurie turės įgyvendinti, tiek tie, kurie turės prižiūrėti, vienodai aiškiai suprastų įstatymą“, – BNS sakė finansų viceministrė Vaida Česnulevičiūtė-Markevičienė, komentuodama ministerijos parengtą išvadą, kurią dar svarstys Vyriausybė. 

Anot ministerijos, dabar pataisose įvardyta formuluotė „prie pat“ lošimų vietos nėra tiksli ir lošimų organizatorių gali būti interpretuojama skirtingai. Dėl to esą gali kiltų ginčų tarp lošimų organizatorių ir kontroliuojančių institucijų.

„(Siūloma nustatyti – BNS) arba tikslų atstumą, arba apskirtai atsisakyti tokios formuluotės“, – sakė viceministrė.

Be to, ministerija siūlo aiškiau nurodyti, kokiems žmonėms skirtuose leidiniuose skelbiama informacija apie lošimus nebus laikoma reklama.

„(Išvadoje – BNS) sakoma, kad informaciniai pranešimai skirti būtent to verslo profesionalams ir specialistams yra galimi, bet turi aiškiai visi suprasti, koks leidinys skirtas profesionalams, o koks – ne“, – teigė viceministrė.

Seimas kovą priėmė svarstyti Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mindaugo Lingės ir grupės įvairių frakcijų parlamentarų pateiktas pataisas visiškai uždrausti azartinių lošimų reklamą. Toliau šias ir kitas pataisas Seimas svarstys balandžio 25-ąją, kai jas apsvarstys Biudžeto ir finansų komitetas.

Seimo nariai, be kita ko, siūlo nedraudžiant reklamos stabdyti probleminius lošimus, leisti lošti nuo 21 metų, per metus lošimų namuose išleisti tik dalį deklaruotų pajamų, uždrausti laimėjimus išmokėti grynaisiais.

Ministerija siūlo šių pakeitimų nesvarstyti, kadangi Vyriausybė ketina Seimo pavasario sesijoje pateikti platesnes Azartinių lošimų įstatymo pataisas, numatančias kompleksą priemonių, skirtų stiprinti probleminio lošimo prevenciją.

Kovo pradžioje ministerija derinimui pateikė pluoštą priemonių, kurios užkirstų kelią neatsakingiems azartiniams lošimams, stiprintų probleminių lošėjų apsaugą, didintų sektoriaus skaidrumą, taip pat pasiūlė numatyti milijonines baudas lošimų organizatoriams už pažeidimus. 

„Iš esmės tiems siekiams pritariame, tačiau Vyriausybė ketina siūlyti Seimui priimti kompleksinius sprendimus – Finansų ministerija paskelbusi derinimui su visuomene įstatymo projektą, kuris sistemiškai žiūri į šitas problemas. Dėl to manome, kad tie taškiniai (Seimo narių – BNS) pasiūlymai šiame etape neturėtų būti svarstomi, nes tiesiog Vyriausybė netrukus ateis su jau pilnu paketu, kuris turėtų iš esmės pakeisti mūsų požiūrį į tai, kaip buvo dirbama su probleminiais lošėjais“, – sakė V. Česnulevičiūtė-Markevičienė.

„Pagrindinė iniciatyvos esmė, kad iki šiol įmonės turėjo rekomendacijas ir detalias gaires, kaip jos turėtų identifikuoti, elgtis su tais lošėjais, kurie balansuoja ties probleminio lošimo riba. Pokyčiais siūlome įtvirtinti pareigą įmonėms vadovautis būtent tais principais ir užtikrinti, kad tam būtų tiek efektyvus kontrolės mechanizmas, tiek proporcingos ir atgrasančios sankcijos“, – kalbėjo viceministrė.

Seimas po pateikimo kovą pritarė Azartinių lošimų įstatymo pataisai dėl visiško lošimų reklamos draudimo ir dar trims parlamentarų teisės aktų projektams.

Tuo metu „laisviečiai“ siūlo kelerių metų pereinamąjį laikotarpį sporto sektoriui, kuris netekęs lošimo įmonių lėšų turėtų laiko susirasti kitų rėmėjų, o visiškai reklamą čia uždrausti siūloma nuo 2028 metų sausio. 

Seimas taip pat priėmė svarstyti kelių frakcijų parlamentarų pataisas, kuriomis jie nesiūlo drausti lošimų reklamos, bet nuo 2025-ųjų sausio įpareigoti lošėjus stabdyti lošimą, jei pastebimas patologinis žmogaus potraukis lošti.

Lošimų reklamos draudimas bei šio verslo griežtinimas inicijuotas paaiškėjus, kad investicijų bendrovės „BaltCap“ fondo buvęs partneris Šarūnas Stepukonis galėjo kazino pralošti milijonus eurų fondo įmonių lėšų, o lošimų bendrovei „Olympic Casino Group Baltija“ viešai bandant nusimesti atsakomybę.

BNS nuotr.

Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode